Warrior 20

Miasta (415.888 ab. W 2007 r. w Peru, srodkowy-zachód, glównego miasta z dzial homonimiczne, 10 km na zachód od centrum Lima, z którym tworzy jednego osrodka miejskiego. Polozony u ujscia rzeki Rimac w oceanie, w zatoce chronionej z wyspy San Lorenzo, to glówny port handlowy kraju. Drugie miasto Peru do liczby mieszkanców, jest siedziba przemyslu stoczniowego, chemicznego, petrochemicznego, tekstyliów, zywnosci i drewna i jest powiazana z kapitalem przez przewoznika kolejowego (najstarsza z Ameryki Poludniowej, inaugurowany w 1851) i drogach szybkiego ruchu. § Zalozone w 1537 przez hiszpanskiego w okresie vicereame, byl aktywny port handlowy w jezyku hiszpanskim. W XVII i XVIII wieku jego bogactwem stymulowali chciwosc wielu piratów, którzy notorycznie polozylismy: Drake (1578), Cavendish (1587), holenderskie w 1624. Podczas wojny o niepodleglosc Ameryki Lacinskiej, byl to ostatni bastion hiszpanskiego obecnosc. Po spozyciu Lima przez San Martín (1821) byla oblegana przez rewolucjonistów i bronila sie az do roku 1826, kiedy zostala ona opuszczona ostatniej flagi hiszpanskiej w Ameryce Poludniowej. W 1866 roku przeszla ona nowy pierscien oblezenia przez Hiszpanie, którzy byli w stanie wojny z Chile i Peru. Wreszcie, w czasie wojny na Pacyfiku z dnia 1879-83 miasto zostalo zajete przez chilijskiego i zostal zwrocony do Peru dopiero po podpisaniu pokoju z Ancón (1883).

Miasta (375.058 ab. W 1998 r. w Peru i stolica departamentu Lambayeque, w regionie Norte. Polozony na 27 m w poblizu wybrzeza Pacyfiku autostrada panamericana, jest aktywnym centrum handlowego z przemyslu spozywczego (fabryk), cementu, szkla oraz ubrania. Przez porty lotnicze Pimentel i Etén, która jest polaczona koleja, wywóz cukru, bawelny i pszenicy. Lotnisko. Miasto jest w domu, od roku 1962, National University Lambayeque.
Miasta (852.807 ab. W 2013 roku w Peru i stolica departamentu o tej samej nazwie. Polozony na 2339 m na Río Chili, u podnóza wulkanu Misti, w strefie intensywnie uprawiane sa zboza, ziemniaków, owoców i warzyw, która sledzi przestronne i slicznego cywilnych i sakralnych w stylu kolonialnym (Katedra z 1612), zbudowane z bialego kamienia wulkanicznego sillar (). Ksztaltowal sie on dopiero od 1876 r., kiedy budowa kolei dozwolone lepsze powiazania z Mollendo, jej wyjscie na Pacyfiku, z której wynosi 85 km, a z ladem (regiony Puno nad jeziorem Titicaca, Cuzco). Drugie miasto Peru do liczby mieszkanców, jest aktywnym centrum handlu miedzy wybrzezem oraz wewnatrz kraju, jak równiez z Boliwii i Chile. Jest siedziba przemyslu wlókienniczego (bawelna, welna), obuwia, zywnosci i betoniarnia i jest obslugiwane przez miedzynarodowy port lotniczy ze sporym ruchem, zwlaszcza w turystyce. Uniwersytet (Universidad Nacional de San Agustín, ufundowany w 1828 roku, a Universidad Santa María). Jego historyczne centrum jest na liste swiatowego dziedzictwa UNESCO od 2000 roku. § Zalozone w 1540 r. na rozkaz Francisco Pizarro, powstaly w dolinie homonimiczne, która juz wczesniej zostala opisana przez inca Mayta Przewi. W czasie wojen o niepodleglosc obszar Arequipa byl teatr kilka starc. Pózniej to samo miasto 1884-1934 powstanie przewrotach przeciwko rzadom Lima, zarówno w XIX i XX wieku, a zwlaszcza w okresie dyktatury uzytecznosci Manuel Odría.

Miasta (211.608 ab. W 2013 r. w Peru, Glównego Miasta z dzial homonimiczne, 380 km NNW Lima, polozony na 2750 m s.m. w srodkowej czesci rozlegly plaskowyz z Cordillera Central, na jednobrzmiace rzeka. Osrodkiem produkcji welny i bawelny, jest siedziba przemyslu wlókienniczego, tanner i rafinerii miedzi. § Nalezala do grupy plemienne conchuco, ze w XII wieku byla przeciwna podbiciu Inca. Opornosc Conchucos zostal przysposobiony przez Tupac Yupanqui w czasie jego biegu w Quito. W 1533 mial miejsce dramat ostatniej Inca Atahualpa, wieziony, a nastepnie wykonal Pizarro z innymi czlonkami z rodzina cesarska. Chilijski inwazji z 1882 r. zostal odrzucony po gorzkiej battle (13 lipca), w której Zgineli niemal wszyscy obroncy miasta. § Cajamarca znany jest przede wszystkim jako przedziwny ceramiki, podzielona na piec etapów, z których ostatni odpowiada ery Inca i powodów, malarstwo, które dekoruja (cienkie linie kreslona pedzlem), nazywana jest "Italic" stylu.

Miasta (220.866 ab. W 1998 r. w Peru i stolica departamentu Ucayali, 480 km NE do limy, co 154 m na lewym brzegu rzeki Ucayali. Port Rzeczny i rynku produktów rolnych (zbóz, maniok, banany, herbate, tyton, kawa, coca-cola), doswiadczyl pewien rozwój przemyslu, szczególnie wazne dzisiaj w sektorze spozywczym, drzewnym i w która laczyla do wydobywania ropy naftowej, która - rurociagiem - pochodzi od agua caliente. Tego wzrostu przemyslowego zrealizowalo silna atrakcja wielu mieszkanców obszarów wiejskich obszarów kraju i miasta, w ciagu kilku lat, sestuplicato jej ludnosci. Wyposazony w port lotniczy jest podlaczony do stolicy z szosy tzw. Transandina.

Rada powiernicza administracja
Znana takze jako Rada ochrony, utworzona w celu zapewnienia kontroli miedzynarodowej 11 terytoriów pod nadzorem 7 Panstw Czlonkowskich oraz aby zapewnic wszelkie srodki niezbedne do przygotowania ich autonomii lub niepodleglosci. Uzyskawszy w pierwszej polowie lat dziewiecdziesiatych, wszystkie terytoria autonomii i niezaleznosci, w tym nad Palau, powierzonych nam Rada stwierdzila w swoim zadaniem i dlatego sklada sie jedynie z 5 stalych czlonków i zmienila swój regulamin wewnetrzny w celu umozliwienia tylko spotkan okolicznosciowych.

Sadów miedzynarodowych
Miedzynarodowy Trybunal Sprawiedliwosci jest glównym organem sadowym Onz. dzialajac w sporach miedzypanstwowych, prawdziwej kontynuacji Stalego Trybunalu Sprawiedliwosci miedzynarodowej, które esplicava tej funkcji w zwiazku z towarzystwem narodów. W kategoriach jej statutu - czy jest zalaczony i stanowia integralna czesc Karty Narodów Zjednoczonych - Trybunal Sprawiedliwosci sklada sie z 15 sedziów mianowanych osobiscie (z osobnymi glosami Rady Bezpieczenstwa i Zgromadzenia Ogólnego) przez 9 lat i ponownie wybrani, wybrani sposród osób wysoki poziom moralny i jedne z najwyzszych urzedów sadowych w ich odpowiednich krajach, lub do kompetencji w dziedzinie prawa miedzynarodowego, tak, ze sklad trybunalu odzwierciedla glówne formy cywilizacji i zasadnicze systemy prawne swiata. Jezeli nie, czy tylko jeden ze Spierajacych sie Stron posiada jedna z jej wlasnych obywateli sposród sedziów Trybunalu, stan nie jest "reprezentowana" moga wyznaczyc oprócz dyskusji, sporów, które dotycza, sedzia ad hoc. Trybunal podejmuje decyzje wiekszoscia glosów i trwale, ze wyrok jest wiazacy dla stron sporu, zgodnie z zasadami prawa miedzynarodowego, sporów miedzy panstwami, które ja jednoczesnie przedlozyc lub zobowiazali sie do przedstawienia. Ponadto sad moze, wedlug tych samych kryteriów, doradztwa prawnego opinie na wniosek Zgromadzenia Ogólnego, Rady Bezpieczenstwa lub innych narzadów i wyspecjalizowanych agend Organizacji Narodów Zjednoczonych zatwierdzony przez zgromadzenie ogólne, dotyczace problemów, jakie pojawiaja sie w kontekscie danej dzialalnosci. W przypadku, gdy strona przegrywajaca nie zgadza sie z decyzja trybunalu, druga strona moze odwolac sie do Rady Bezpieczenstwa, poniewaz zapewniaja one, zalecen lub decyzji, aby uzyskac wykonanie wyroku. § Miedzynarodowego Trybunalu Karnego zostala utworzona w lipcu 1998 r. na mocy traktatu zawartego w Rzymie 120 stwierdza: dlaczego byla faktycznie byl ustalony wymaga ratyfikacji przez co najmniej 60 krajów (m.in. z Wloch, ale nie wrogimi silami, takimi jak Stany Zjednoczone i Rosja, które nie sa wsród sygnatariuszy traktatu). Trybunal powolal sie na 1 lipca 2002 roku i ma za zadanie przyblizenie postepowania tych osób, którzy sa uznawani za odpowiedzialnych za najciezsze zbrodnie miedzynarodowe (zbrodnie wojenne lub zbrodnie przeciwko ludzkosci, ludobójstwa, dokonane z dniem jego ustanowienia. Mozesz byc sadzeni przez Miedzynarodowego Trybunalu Karnego tylko w przypadku w którym sady krajowe nie sa w stanie przejsc na wlasna reke. Kary: pozbawienia wolnosci (w najbardziej powaznych przypadkach); kara pozbawienia wolnosci do 30 lat; kary finansowe; konfiskaty towarów. 18 sedziów (dziala od 2003) pozostaja w urzedzie przez okres dziewieciu lat i sa wybierani sposród kandydatów z panstw czlonkowskich (nie wiecej niz jeden sedzia z kazdego panstwa).

Sekretariat
Biurokratyczne, które wykonuje prac administracyjnych Organizacji Narodów Zjednoczonych, zgodnie z dyrektywami Zgromadzenia Ogólnego, Rady Bezpieczenstwa i innych instytutów. Jego przewodnik umieszczony jest Sekretarz Generalny, wyznaczania dodatkowych niezbednych pracowników, zajmuje sie przewodnik administracyjne ogólne, posiada funkcje polityczno-dyplomatycznych i zwraca uwage Rady Bezpieczenstwa na kazda sprawe, która moze zagrazac utrzymaniu miedzynarodowego pokoju i bezpieczenstwa. Sekretarz Generalny moze równiez zostac zainwestowane w szczególnosci zadania od innych glównych narzadów, których praca (z wyjatkiem Trybunalu) uczestniczy osobiscie lub przez delegatów. Sekretarz generalny jest powolywany przez Zgromadzenie Ogólne na wniosek Rady Bezpieczenstwa, za z góry ustalony okres: oskarzenia byla okupowana, od 1946 do 1952, - Trygve Lie, przestrzeganych przez szwedzki Daga Hammarskjölda, zmarl w 1961 roku w katastrofie lotniczej w Afryce, od 1961 r. do 1971 r. z Birmy S. U Thant, od 1972 do 1981 roku przez austriackie Kurt Waldheim, od 1982 r. do 1992 r. z Peruwianskiego Javier Pérez de Cuéllar, którzy chaimie Egipscy Boutros Boutros Ghali, od 1996 r. przez ghanense Kofi Annan (wydany w tym samym czasie jak ONZ z Nagroda Nobla w 2001), od 2007 roku w Korei Poludniowej Ban Ki-moon. Sekretariat jest podzielony na kilka wydzialów i biur, które operuja tereny obejmuja ogólne dzielnicy Nowego Jorku i urzedy w Genewie, Wiedniu i Nairobi. Sekretarz Generalny i urzednicy korzystaja z przywilejów i immunitetów niezbednych do wykonywania swoich obowiazków, zgodnie z zasadami okreslonymi w specjalnych umów zawartych przez Organizacje (glównie z USA). Do rozwiazywania sporów miedzy ONZ i jej urzednikom i pracownikom zapewnia jej odpowiednie sady, Sad Administracyjny Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Kokaina
Sf. [XX wieku; od Coca (botanika)+-ina]. Alkaloidami zawartymi w lisci koki. Byl odizolowany od Niemann w 1860 roku i uzyskalo po raz pierwszy do syntezy z Willstätter w 1923 roku. Kokaina jest methyl ester benzoylecgonine; w swej czastce o strukturze podobnej do tej z atropina istnieja 4 asymetrycznymi atomami wegla: 16 mozliwe stereoizomery niektórych wystepujacych w przyrodzie, inne zostaly wyprodukowane przez syntez. W lisci koki istnieja L-kokainy i niewielkimi ilosciami D-pseudococaina. Alkaloidy zwiazanych z zazywaniem kokainy, a które równiez sa zawarte w lisci koki, sa ecgonina, truxilina i tropacocaina. Do kokainy jest traktowana jako trucizna generalny protoplazma, poniewaz przy wlasciwym stezeniu, moga zmienic funkcje poszczególnych komórek. W przeszlosci mial interes w praktyce klinicznej szczególnie jej dzialan lokalnych srodków anestetycznych, z powodu paralizu rewersyjny z wlókien syntetycznych i delikatnych nerwów; ale, pomimo dobrego znieczulenia powierzchniowego, kokaina oglosil pózniej znalazl ograniczone zastosowanie w medycynie, zarówno w przypadku wysokiej toksycznosci dla zarówno latwosc, z jaka wytwarza zjawiska narkomanii. Jest stosowany do znieczulePlaterésco
Dodaj i sm. (Pl. m. - Chi) [hiszpanski plateresco, z platero, wyroby ze zlota, zlotnik]. Do stylu architektonicznego silnego efektu dekoracyjnego znanej w Hiszpanii w pierwszej polowie XVI wieku. Jego kompleksotwórczego przyczynily sie elementy pochodzace z plomienna czerwien gotyckiej, z wloskiego renesansu i francuskiej i od Mudejar sztuki, jak równiez na bujnej zamilowanie do geste i drobiazgowa kwieciste wydedukowali z bizuterii. Pojecie plateresco rzeczywiscie na pochodzenie lustracja elaboratissima dekorowania przedmiotów ze zlota i srebra, i byl uzywany w odniesieniu do architektury Ortiz Zuñiga, którzy sformulowali platerescas dekoracji kaplicy królewskiej w katedrze w Sewilli. Przyklady najbardziej charakterystyczne dla tego stylu sa umieszczone w Salamance (Uniwersytet, 1516-29; palac z Monterrey), Toledo (szpital Santa Cruz, 1504), Sewilla (Ajuntamento, Alcalá de Henares (Uniwersytet, 1540-53) i Guadalajara (Palacio del Infantado). "Do poglebienia Patrz Gedea sztuka vol. 6 pp 246-252" "aby poglebic Zobacz Gedea sztuka vol. 6 pp 246-252"

Na Leksykon
Sm. i dodaj (pl. m. - Chi) [XVIII wiek; problem. Przez pojecie baroco szkoly].

1) Sm, okres twórczosci artystycznej i literackiej, wybiegajacej od pelnego klasycyzmu z XVI wieku do Arkadii i zwykle racjonalizm z poczatku XVIII wieku.

2) Dodanie w literackich lub artystycznych, jak odtworzyc ten styl lub pewnych jej aspektów: barokowego malarstwa; palac, barokowy kosciól. Poprzez rozszerzenie, o sile spregiativa, soczystych, sztucznej, obrzmiale, bizarre, nieporadne: "Barok Stage Coach przeciazony z ori, platki dzwonów" (Gozzano).

Literatura
Barok w plci zostal utozsamiony z wloskim secentismo, z concettismo i z hiszpanska gongorismo i, jako okres historyczny, w którym mial do manifestu, oznaczano jako podstawowych i typowych XVII wieku. Ze wzgledu na podrecznikowy przyklad charakter renesansowy, z których niewatpliwie powstaly dla rozwoju wartosci formalne, oraz elementy innowacyjne, czesto impersonati w ekspresyjne zmarl wybitny dyplomata i pomyslowosci bizarre i niekonsekwentne, byl latwy do blame baroku pustoty i interesami czysto zewnetrzny i capziosi. Od XVII wieku byla wieku kontrreformacji i Hiszpanski prymat we Wloszech, krytycznych literatury Risorgimento, po akry rozwazania o oswieceniu i Arcadia w baroku, czy pokrywaja sie z preferencjami dla formalnego pomyslowosc i nowatorstwo poszukiwania zewnetrznych z brakiem pomyslów w dziedzinie politycznej i spolecznej oraz z ocena sztuki jako gry i hedonizmu w sobie. Z pomyslu odwolania minal wczesnie w historii literatury wloskiej i w jego krytycznej oceny, do tego pustego literatura i zywoty, dostarczajac kompletne zaniedbanie przenosni sztuki i muzyki, jak równiez, dzieki ekspansji w calej Europie i fin w Ameryce Lacinskiej, zauwazyles blyskach brilliance inwencji i glebokiego sensu dekoracyjnego. Do takiego pojmowania sztuki i poezji scisle zwiazane z danym carducciano klasycyzmu i oceny cywilizacji zwiazanej z powodów Risorgimento w historii literatury wloskiej de Sanctis, Benedetto Croce wydal wyrok negatywny na niemal barokowy rozumianego jako secentismo, jesli nie tylko jako rozszerzenie spadajaca marinismo, z zadeklarowana zaniechania, badajac dokladnie, Performing Arts i muzyka w slynnej opowiesci o baroku wieku we Wloszech, 1929. Filozof byl jednak zanim Calcaterra, Jet i innych uczonych, najwiekszy znawca poezji wloskiej i pismach z XVII w.; z tego punktu widzenia, okazy sa próby i nowych analiz dotyczacych literatury wloskiej w XVII wieku, odpowiednio w 1911 i 1931 roku, oraz rózne wersje pisarze tamtych czasów, nie wylaczajac dokladniej w bardziej odczuwalne w swoim barocchismi, Basile de lo Cunto (twarz w jezyku wloskim z krzyza sam jako Pentamerone"). W orzekaniu czesto negatywne na temat przyczyn bardziej efekciarskiej zludne i w rzeczywistosci kultury, zamiast duchowosci, barokowej literatury i poezji, krytyczne polozenie krzyza jest z dlugim okresem trwania w tym samym krytycznym wloski uniwersytet, a nawet o zlej oceny wkladu prestizowej Hiszpanii, od renesansu sklania sie ku nowym podboju Europy w postaci: w rzeczywistosci juz Karl Vossler, w swoim wielkim poswieceniem krzyza, nie mógl zaakceptowac wyrok znajomego i byla obecna w pismach zebranych nastepnie w swojej korespondencji, znaczenie Góngora i innych hiszpanskich poetów. Stosowanie negatywnych sedzia pojecia barokowe (w prawdziwym znaczeniu tego ruchu dziwne i dziwaczne) wedlug elementów poetyckich gongorismo (lub culteranismo) Hiszpanski, preziosismo francuskiego i angielskiego eufuismo czasem skrócila kadencje do ujemnej wartosci w historii sama sztuka. A to, ze powazne rozczarowanie tych, którzy podziwiac barokowej architektury w Europie lub w Ameryce Lacinskiej i zrezygnowaae z fascynacja muzyka precyzyjnie zdefiniowany okres baroku. W przeciwienstwie do tego trendu negatrice, lub przynajmniej ograniczenie, barokowe w ogólnosci, a w szczególnosci literatura (wzdluz czasu secentismo nazywany przez krytyków) jest wywyzszenie przez katalonskich Eugenio D'ORS, ze w jego slynnej ksiazki, rozpowszechniona w tlumaczeniu francuskim w 1936 r. w 1884-1934 w stylu barokowym jako czas lord of the spirit i w swojej typologii, vantò w przeciwienstwie do klasycyzmu, rozumianego jako moment formalnej harmonii, a w dziedzinie sztuk plastycznych, euritmia. Wiele tendencji, wyrazone juz w pewien szczególny sposób przez Wölfflin od 1888 roku ze swoimi renesansowymi i barokowymi i polaczone z 31-55 nowych nurtów krytyki na sztuke jako czysta widocznosc, mialy mozliwosc zaprezentowania utworów polemicznie odwolujacych do zamanifestowana w slady D'Ors na pelna ocene barokowej pomyslowosci, zamilowanie do nowego i jaskrawa, na odrzucenie reguly mniej lub bardziej szkola klasycyzmu. Jesli w przeszlosci Nisard móglby oskarzyc niektórych francuskich romantyków, aby byc jak w Ameryce Lacinskiej poetów dekadencji, teraz moze sie pochwalic jest nieregularne powodów ale innowatorów wiecej stuleci jako pozytywne elementy zwiazane z pomyslowosci ludzkiego ducha, od alessandrinismo niektórym tendencjom Sredniowiecza w róznych formalnych wielkich podbojów, z natura morta w malarstwie do wielogodzinnej pracy artystycznej, do dekoracji klejnotów i zart w muzyce. Cos tak nieregularny sklada sie w barokowym, zaczynajac od konca, który jest wyznaczony przez kilka wieków temu: wycinków barrueca, perlowa dziwnie uksztaltowane i w zadnym wypadku nie sa idealnie okragle, lub przymiotnika francuskiego baroku (pierwotne pochodzenie Spanish-Portuguese) aby przylaczyli sie do tradycyjnego wloskiego baroco (zaczerpniete z szkolne filozofia Sredniowiecza). Aby wykluczyc bylyby "gatunki zuzycia" (od Cheater), który byl takze cytowane, jak gdyby byly one "Deception". I powinna ona równiez byc zauwazonym hipoteze (brawurowa niewatpliwie), którzy z hiszpanska barrueco berrueco lub mysli, poza tym na nieregularne perly lub scaramazza, po pierwsze, aby "strome urwisko" (a nie bylo latwo dolaczyc do przykladu z rokokowych z francuskim rocaille). Bez wzgledu na pochodzenie nazwy baroque, pierwszy zrozumial jak racjonalisci i klasycystyczne z XVIII wieku, odmiencu i ekstrawagancji, pewne jest, ze juz od kilku lat badania sztuki i literatury spora czesc Europy, miedzy pelnym Cinquecento i na poczatku XVIII wieku, waluty w pozytywnym sensie przejawy kryzysu cywilizacyjnego, który pragnal, aby nowe i wkladali najwyzszy szacunek i uwage krytyczne (i nie tylko stala kwestia smaku w sferze hedonizmu) w fantasy, w pólmroku, w poszukiwaniu nowych. Ocena ta jest tym bardziej niezbedne, jesli wezmie sie pod uwage, ze rozwój baroku wywarla na swiecie w korespondencji do cywilizacji poszczególnych narodów, a nawet w swoich wlasnych granicach niesztampowym, w Anglii, gdzie renesans obdarzyl w jego wartosci cywilizacji doskonaly w smaku spólki oraz w swiatyniach w formie, niemal jako supreme podbiciu petrarchismo. Juz zapowiedzial, ze w wloskiej literatury prebarocco smak rozumowaniem Aretino, fantasy matki, elocution teatralnych drzwi i przy natloku imprez towarzyszacych bardzo polemice przeciwko klasycyzmowi, literackiego naturalizmu Bruno pokaz niemoznosc rozpatrzenia w unitary wszystko nawet osiagniecia wysokiego Renesansu; a fortiori francuskich preziosismo z akcentami autentycznie barokowych poetów hugenotów i katolików, metafizycznych poetów angielskich (wykorzystanie definicji slynnego Dryden) i innych autorów potwierdzaja w barokowym waznych badan z nowosci i stwarzaja lepsze o utworzenie w pomyslowosc i w genialny poza kazdej reguly.

Teatr
Interesujacym aspektem barokowy pochodzi od teatru, szczególnie we Francji i czesciowo takze we Wloszech: z badan nad wielka gale, zmyslowosc, namietnosci napuscil, straszliwej sceny akcji, spektakularnych efektów, niespodzianek. Oczywiste jest rozwinieciem powodów teatru polskiego Renesansu (wplyw petroniusza) w studium namietnosci i In Search of okrutne skutki, makabryczny lub niemoralne incesti (wlacznie) nawet w dzielach moraleggianti trendów. Politycznej pychy, zywiol nieokielznanej namietnosci (nawet na czesc kobiet) doprowadzane do skrajnosci czesto ekstrawaganckie scenariusz to "cudo", które musza tak duzo bardziej "Wow" ze spektaklu obciete glowy na scenie, niespodziewanych nagród itp. typowo teatralne dziela sa barokowe z Ermenegildo z Emanuele p. Tesauro we Wloszech (i, do pewnego stopnia, Adam Andreini), a we Francji Scédase A. trawiasta, Charite z Poullet, Machabée Virey z du Gravier oraz Saint Vincent z Boissin de Gallardon. Wizualny efekt s towarzyszy barokowy jezyk znaków na scenie, podczas gdy w utworach wiecej wysokie, przenikliwe jezyk, aczkolwiek imaginifico, centralnym tematem czesto pojawia sie w grze kontrastów miedzy fikcja a rzeczywistoscia, miedzy marzeniem a zyciem. Pomysl o tragedii elisabettiana, Shakespeare'a, Racine'a, Molie, Calderón i jego slynnej komedii La Vida es sueño, i wszystkie hiszpanskie kino. Od nowego poetyckiego swiata artystycznego i wówczas byloby otrzymane zasady nowej poetyki; smak, kazdy sposób, by zawsze przewidywanych zasad. W ten sposób barokowy wykonany wlasnej wymóg wspólczesnej poezji, ze wolnomyslicielstwa tworzenie i spontaniczny, nie wykluczone w jego glebokie poczucie charakter, ze wiele z hedonistyczna, ze ujawnia sie nawet w budownictwie i w pieknych domów i otworzyl droge do wszystkich wymagan nowoczesnosci, w walce z czasem. Nie bylo pelnej swiadomosci tego, ze nawet literacko-artystycznego byli ludzmi pracy a nastepnie polaczone z perypetii swiata w calej okazalosci z odkryc i z oczekiwaniem nowych wspanialosc. W ten wymóg barok jest slyszana przez wspólczesnych jako okres historyczny, który mial nowych osiedli ludzkich, nawet w romantycznych (nawet jesli ten pietnowali jako formalnie skrzynki kazdej odnowie zbyt uwaznie postepowac zgodnie z wymogami oswiecenia i racjonalizmu XVIII-wiecznego). W rzeczywistosci wiele aspektów romans i wspólczesnej poezji mozna wyjasnic jedynie z zalozeniami baroku.

Art: Ogólne informacje
W przenosni sztuki europejskiej, krok chronologicznie pomiedzy manieryzmem, i ze w rezultacie koncowym baroku sobie kto byl rokokowe (XVII i na poczatku XVIII wieku) . Zaczynajac wlasnie od manieryzmem mozesz naszkicowac geneza baroku (generic niekoniecznie ze wzgledu na zlozonosc zjawisk, ze termin oznacza) jak odnowiona wrazliwosc na nature, poza stylistyk i ksztalty wysiadaja, nazywana sciane ozdabial kryzys objawil sie nosic, poprzez powtarzanie modulów teraz wyczerpane. Kryzys estetyki i poznawczych manieryzmem, religijnemu i polityke kontrreformacji stymulowac krytyki z wewnatrz do klasycznych kanonów i form wyrazu, które aktualizuja poczucie i wyglad: nie oglada wiecej stosunek charakter i odmianach, ale stwarza nowy raport emocjonalnych i formalnych miedzy ludzi i rzeczy. W tym znaczace odnowienie bedziemy wykorzystywac wszystkie te rózne oznacza, ze  umiejetne wykorzystanie techniki az illusionism stawia do dyspozycji barokowego artysty. Przestrzen w architekturze obejmujacej substancje organiczne: jego geometrycznego powód nie pokrywa sie z jego istota, lecz jest srodkiem do pokonania granicy miedzy wygladem a rzeczywistoscia. Taka perspektywa jest illusiva i scenograficzny, zawsze w relacji z widzem: w budynkach sa otwarte na zewnatrz w sposób ciagly dialog z przestrzeni miejskiej lub z krajobrazu; w swietej zyletki w którym gestem zaprasza na emocjonalne uczestnictwo; w rzezbie zawsze w dynamicznej relacji z przestrzenia, kamienice. Do bardziej intymnych wspólzaleznosc miedzy dzielem sztuki, widz i zarazem odpowiada znaczniejszych przyczepnosci pomiedzy róznymi technikami: malarstwo i rzezba wstawiane sa w architekturze zmiana; architektura i wystrój sa urodzone w tym samym czasie. Swiatlem, które jest istotnym elementem przestrzeni, baroque, nie jest juz "lumen" jasne i bezwzgledne renesansu, ale nieskonczonej "wzgledny", która peka pod alejki kosciolów, aby wywyzszyc budowle, zmienia kolory lub li rpi z naglymi plaszczki na plótna, oddaje hold powierzchni marmur, stiuk, z pozlacanego drewna. Barokowy jezyk opracowany w pierwszych dziesiecioleciach XVII wieku przez Rubensa, Bernini i Borromini podbiciu pracowników na wszystkich szczeblach: rzemieslników, modellers, snycerze, argentieri przyczyniac sie do jej rozprzestrzeniania sie z istotnym wkladzie. Od tych podstawowych aspektów nowego stylu nie powinna byc rozdzielona glebokiej religijnosci przynaleznosc do tej rzeczywistosci historycznej, w której rosna i rozwijaja sie: bezwzgledna zlowrogim cieniem kladla (w Hiszpanii i Francji) i papiestwo postcontroriformistico podziel sie zapominam i jednoznacznych implikacji do oznaczania niektórych ksztaltów budowy kosciola i sadu: Miasta Valga np. typologia kosciól z jednej nawy, na wzór jednego jesusa del Vignola, zapewniajaca doskonale funkcje liturgiczne, rozprzestrzenia sie w Europie i Ameryce. Ani jeden nie dopatruja sie poszczególnymi aspektami, wielominutowym przebiegiem krajowych i regionalnych, a jeszcze mniej tych dynamiczne przeciwienstwo miedzy klasycyzmem retorycznych i razem overstepping kanoników (architektura), miedzy realizmem i alegorycznej decorativismo (malarstwo), w którym mozna skonfigurowac europejskiego baroku i ze wspólistnieja w obrebie kultury narodowej sytuacje modelowe: we Wloszech stosunek Bernini i Borromini, miedzy Caravaggia i Pietro da Cortona. W ten sposób mozemy znalezc wewnatrz europejskiego baroku, niektóre duze prady i obszarów wplywów, które nie podwazaja jednosc miedzynarodowego zjawiska. A Naturalistyczny obecny i scenograficzny z Wloch i Hiszpanii, rozprzestrzenia sie w Europie Srodkowo-Wschodniej oraz za posrednictwem dedykowanych prace o kasacie zakonów, osiaga rozmiary amerykanskie kolonie; prad akademicki i klasycznego we Francji, Anglii, Holandii; i wreszcie wielki prad realizm Caravaggia, zjawisko podobno wywoluja polemiki przeciw barokowy w swojej dekoracyjnej zmysl i scenografii, ale za to rodzi sie z taka sama dbaloscia o charakterze, poza klasyczna tradycja, która my mielismy mysli jeden z punktów inauguracji nowego stylu.
Platerésco
Dodaj i sm. (Pl. m. - Chi) [hiszpanski plateresco, z platero, wyroby ze zlota, zlotnik]. Do stylu architektonicznego silnego efektu dekoracyjnego znanej w Hiszpanii w pierwszej polowie XVI wieku. Jego kompleksotwórczego przyczynily sie elementy pochodzace z plomienna czerwien gotyckiej, z wloskiego renesansu i francuskiej i od Mudejar sztuki, jak równiez na bujnej zamilowanie do geste i drobiazgowa kwieciste wydedukowali z bizuterii. Pojecie plateresco rzeczywiscie na pochodzenie lustracja elaboratissima dekorowania przedmiotów ze zlota i srebra, i byl uzywany w odniesieniu do architektury Ortiz Zuñiga, którzy sformulowali platerescas dekoracji kaplicy królewskiej w katedrze w Sewilli. Przyklady najbardziej charakterystyczne dla tego stylu sa umieszczone w Salamance (Uniwersytet, 1516-29; palac z Monterrey), Toledo (szpital Santa Cruz, 1504), Sewilla (Ajuntamento, Alcalá de Henares (Uniwersytet, 1540-53) i Guadalajara (Palacio del Infantado). "Do poglebienia Patrz Gedea sztuka vol. 6 pp 246-252" "aby poglebic Zobacz Gedea sztuka vol. 6 pp 246-252"

Na Leksykon
Sm. i dodaj (pl. m. - Chi) [XVIII wiek; problem. Przez pojecie baroco szkoly].

1) Sm, okres twórczosci artystycznej i literackiej, wybiegajacej od pelnego klasycyzmu z XVI wieku do Arkadii i zwykle racjonalizm z poczatku XVIII wieku.

2) Dodanie w literackich lub artystycznych, jak odtworzyc ten styl lub pewnych jej aspektów: barokowego malarstwa; palac, barokowy kosciól. Poprzez rozszerzenie, o sile spregiativa, soczystych, sztucznej, obrzmiale, bizarre, nieporadne: "Barok Stage Coach przeciazony z ori, platki dzwonów" (Gozzano).

Literatura
Barok w plci zostal utozsamiony z wloskim secentismo, z concettismo i z hiszpanska gongorismo i, jako okres historyczny, w którym mial do manifestu, oznaczano jako podstawowych i typowych XVII wieku. Ze wzgledu na podrecznikowy przyklad charakter renesansowy, z których niewatpliwie powstaly dla rozwoju wartosci formalne, oraz elementy innowacyjne, czesto impersonati w ekspresyjne zmarl wybitny dyplomata i pomyslowosci bizarre i niekonsekwentne, byl latwy do blame baroku pustoty i interesami czysto zewnetrzny i capziosi. Od XVII wieku byla wieku kontrreformacji i Hiszpanski prymat we Wloszech, krytycznych literatury Risorgimento, po akry rozwazania o oswieceniu i Arcadia w baroku, czy pokrywaja sie z preferencjami dla formalnego pomyslowosc i nowatorstwo poszukiwania zewnetrznych z brakiem pomyslów w dziedzinie politycznej i spolecznej oraz z ocena sztuki jako gry i hedonizmu w sobie. Z pomyslu odwolania minal wczesnie w historii literatury wloskiej i w jego krytycznej oceny, do tego pustego literatura i zywoty, dostarczajac kompletne zaniedbanie przenosni sztuki i muzyki, jak równiez, dzieki ekspansji w calej Europie i fin w Ameryce Lacinskiej, zauwazyles blyskach brilliance inwencji i glebokiego sensu dekoracyjnego. Do takiego pojmowania sztuki i poezji scisle zwiazane z danym carducciano klasycyzmu i oceny cywilizacji zwiazanej z powodów Risorgimento w historii literatury wloskiej de Sanctis, Benedetto Croce wydal wyrok negatywny na niemal barokowy rozumianego jako secentismo, jesli nie tylko jako rozszerzenie spadajaca marinismo, z zadeklarowana zaniechania, badajac dokladnie, Performing Arts i muzyka w slynnej opowiesci o baroku wieku we Wloszech, 1929. Filozof byl jednak zanim Calcaterra, Jet i innych uczonych, najwiekszy znawca poezji wloskiej i pismach z XVII w.; z tego punktu widzenia, okazy sa próby i nowych analiz dotyczacych literatury wloskiej w XVII wieku, odpowiednio w 1911 i 1931 roku, oraz rózne wersje pisarze tamtych czasów, nie wylaczajac dokladniej w bardziej odczuwalne w swoim barocchismi, Basile de lo Cunto (twarz w jezyku wloskim z krzyza sam jako Pentamerone"). W orzekaniu czesto negatywne na temat przyczyn bardziej efekciarskiej zludne i w rzeczywistosci kultury, zamiast duchowosci, barokowej literatury i poezji, krytyczne polozenie krzyza jest z dlugim okresem trwania w tym samym krytycznym wloski uniwersytet, a nawet o zlej oceny wkladu prestizowej Hiszpanii, od renesansu sklania sie ku nowym podboju Europy w postaci: w rzeczywistosci juz Karl Vossler, w swoim wielkim poswieceniem krzyza, nie mógl zaakceptowac wyrok znajomego i byla obecna w pismach zebranych nastepnie w swojej korespondencji, znaczenie Góngora i innych hiszpanskich poetów. Stosowanie negatywnych sedzia pojecia barokowe (w prawdziwym znaczeniu tego ruchu dziwne i dziwaczne) wedlug elementów poetyckich gongorismo (lub culteranismo) Hiszpanski, preziosismo francuskiego i angielskiego eufuismo czasem skrócila kadencje do ujemnej wartosci w historii sama sztuka. A to, ze powazne rozczarowanie tych, którzy podziwiac barokowej architektury w Europie lub w Ameryce Lacinskiej i zrezygnowaae z fascynacja muzyka precyzyjnie zdefiniowany okres baroku. W przeciwienstwie do tego trendu negatrice, lub przynajmniej ograniczenie, barokowe w ogólnosci, a w szczególnosci literatura (wzdluz czasu secentismo nazywany przez krytyków) jest wywyzszenie przez katalonskich Eugenio D'ORS, ze w jego slynnej ksiazki, rozpowszechniona w tlumaczeniu francuskim w 1936 r. w 1884-1934 w stylu barokowym jako czas lord of the spirit i w swojej typologii, vantò w przeciwienstwie do klasycyzmu, rozumianego jako moment formalnej harmonii, a w dziedzinie sztuk plastycznych, euritmia. Wiele tendencji, wyrazone juz w pewien szczególny sposób przez Wölfflin od 1888 roku ze swoimi renesansowymi i barokowymi i polaczone z 31-55 nowych nurtów krytyki na sztuke jako czysta widocznosc, mialy mozliwosc zaprezentowania utworów polemicznie odwolujacych do zamanifestowana w slady D'Ors na pelna ocene barokowej pomyslowosci, zamilowanie do nowego i jaskrawa, na odrzucenie reguly mniej lub bardziej szkola klasycyzmu. Jesli w przeszlosci Nisard móglby oskarzyc niektórych francuskich romantyków, aby byc jak w Ameryce Lacinskiej poetów dekadencji, teraz moze sie pochwalic jest nieregularne powodów ale innowatorów wiecej stuleci jako pozytywne elementy zwiazane z pomyslowosci ludzkiego ducha, od alessandrinismo niektórym tendencjom Sredniowiecza w róznych formalnych wielkich podbojów, z natura morta w malarstwie do wielogodzinnej pracy artystycznej, do dekoracji klejnotów i zart w muzyce. Cos tak nieregularny sklada sie w barokowym, zaczynajac od konca, który jest wyznaczony przez kilka wieków temu: wycinków barrueca, perlowa dziwnie uksztaltowane i w zadnym wypadku nie sa idealnie okragle, lub przymiotnika francuskiego baroku (pierwotne pochodzenie Spanish-Portuguese) aby przylaczyli sie do tradycyjnego wloskiego baroco (zaczerpniete z szkolne filozofia Sredniowiecza). Aby wykluczyc bylyby "gatunki zuzycia" (od Cheater), który byl takze cytowane, jak gdyby byly one "Deception". I powinna ona równiez byc zauwazonym hipoteze (brawurowa niewatpliwie), którzy z hiszpanska barrueco berrueco lub mysli, poza tym na nieregularne perly lub scaramazza, po pierwsze, aby "strome urwisko" (a nie bylo latwo dolaczyc do przykladu z rokokowych z francuskim rocaille). Bez wzgledu na pochodzenie nazwy baroque, pierwszy zrozumial jak racjonalisci i klasycystyczne z XVIII wieku, odmiencu i ekstrawagancji, pewne jest, ze juz od kilku lat badania sztuki i literatury spora czesc Europy, miedzy pelnym Cinquecento i na poczatku XVIII wieku, waluty w pozytywnym sensie przejawy kryzysu cywilizacyjnego, który pragnal, aby nowe i wkladali najwyzszy szacunek i uwage krytyczne (i nie tylko stala kwestia smaku w sferze hedonizmu) w fantasy, w pólmroku, w poszukiwaniu nowych. Ocena ta jest tym bardziej niezbedne, jesli wezmie sie pod uwage, ze rozwój baroku wywarla na swiecie w korespondencji do cywilizacji poszczególnych narodów, a nawet w swoich wlasnych granicach niesztampowym, w Anglii, gdzie renesans obdarzyl w jego wartosci cywilizacji doskonaly w smaku spólki oraz w swiatyniach w formie, niemal jako supreme podbiciu petrarchismo. Juz zapowiedzial, ze w wloskiej literatury prebarocco smak rozumowaniem Aretino, fantasy matki, elocution teatralnych drzwi i przy natloku imprez towarzyszacych bardzo polemice przeciwko klasycyzmowi, literackiego naturalizmu Bruno pokaz niemoznosc rozpatrzenia w unitary wszystko nawet osiagniecia wysokiego Renesansu; a fortiori francuskich preziosismo z akcentami autentycznie barokowych poetów hugenotów i katolików, metafizycznych poetów angielskich (wykorzystanie definicji slynnego Dryden) i innych autorów potwierdzaja w barokowym waznych badan z nowosci i stwarzaja lepsze o utworzenie w pomyslowosc i w genialny poza kazdej reguly.

Teatr
Interesujacym aspektem barokowy pochodzi od teatru, szczególnie we Francji i czesciowo takze we Wloszech: z badan nad wielka gale, zmyslowosc, namietnosci napuscil, straszliwej sceny akcji, spektakularnych efektów, niespodzianek. Oczywiste jest rozwinieciem powodów teatru polskiego Renesansu (wplyw petroniusza) w studium namietnosci i In Search of okrutne skutki, makabryczny lub niemoralne incesti (wlacznie) nawet w dzielach moraleggianti trendów. Politycznej pychy, zywiol nieokielznanej namietnosci (nawet na czesc kobiet) doprowadzane do skrajnosci czesto ekstrawaganckie scenariusz to "cudo", które musza tak duzo bardziej "Wow" ze spektaklu obciete glowy na scenie, niespodziewanych nagród itp. typowo teatralne dziela sa barokowe z Ermenegildo z Emanuele p. Tesauro we Wloszech (i, do pewnego stopnia, Adam Andreini), a we Francji Scédase A. trawiasta, Charite z Poullet, Machabée Virey z du Gravier oraz Saint Vincent z Boissin de Gallardon. Wizualny efekt s towarzyszy barokowy jezyk znaków na scenie, podczas gdy w utworach wiecej wysokie, przenikliwe jezyk, aczkolwiek imaginifico, centralnym tematem czesto pojawia sie w grze kontrastów miedzy fikcja a rzeczywistoscia, miedzy marzeniem a zyciem. Pomysl o tragedii elisabettiana, Shakespeare'a, Racine'a, Molie, Calderón i jego slynnej komedii La Vida es sueño, i wszystkie hiszpanskie kino. Od nowego poetyckiego swiata artystycznego i wówczas byloby otrzymane zasady nowej poetyki; smak, kazdy sposób, by zawsze przewidywanych zasad. W ten sposób barokowy wykonany wlasnej wymóg wspólczesnej poezji, ze wolnomyslicielstwa tworzenie i spontaniczny, nie wykluczone w jego glebokie poczucie charakter, ze wiele z hedonistyczna, ze ujawnia sie nawet w budownictwie i w pieknych domów i otworzyl droge do wszystkich wymagan nowoczesnosci, w walce z czasem. Nie bylo pelnej swiadomosci tego, ze nawet literacko-artystycznego byli ludzmi pracy a nastepnie polaczone z perypetii swiata w calej okazalosci z odkryc i z oczekiwaniem nowych wspanialosc. W ten wymóg barok jest slyszana przez wspólczesnych jako okres historyczny, który mial nowych osiedli ludzkich, nawet w romantycznych (nawet jesli ten pietnowali jako formalnie skrzynki kazdej odnowie zbyt uwaznie postepowac zgodnie z wymogami oswiecenia i racjonalizmu XVIII-wiecznego). W rzeczywistosci wiele aspektów romans i wspólczesnej poezji mozna wyjasnic jedynie z zalozeniami baroku.

Art: Ogólne informacje
W przenosni sztuki europejskiej, krok chronologicznie pomiedzy manieryzmem, i ze w rezultacie koncowym baroku sobie kto byl rokokowe (XVII i na poczatku XVIII wieku) . Zaczynajac wlasnie od manieryzmem mozesz naszkicowac geneza baroku (generic niekoniecznie ze wzgledu na zlozonosc zjawisk, ze termin oznacza) jak odnowiona wrazliwosc na nature, poza stylistyk i ksztalty wysiadaja, nazywana sciane ozdabial kryzys objawil sie nosic, poprzez powtarzanie modulów teraz wyczerpane. Kryzys estetyki i poznawczych manieryzmem, religijnemu i polityke kontrreformacji stymulowac krytyki z wewnatrz do klasycznych kanonów i form wyrazu, które aktualizuja poczucie i wyglad: nie oglada wiecej stosunek charakter i odmianach, ale stwarza nowy raport emocjonalnych i formalnych miedzy ludzi i rzeczy. W tym znaczace odnowienie bedziemy wykorzystywac wszystkie te rózne oznacza, ze  umiejetne wykorzystanie techniki az illusionism stawia do dyspozycji barokowego artysty. Przestrzen w architekturze obejmujacej substancje organiczne: jego geometrycznego powód nie pokrywa sie z jego istota, lecz jest srodkiem do pokonania granicy miedzy wygladem a rzeczywistoscia. Taka perspektywa jest illusiva i scenograficzny, zawsze w relacji z widzem: w budynkach sa otwarte na zewnatrz w sposób ciagly dialog z przestrzeni miejskiej lub z krajobrazu; w swietej zyletki w którym gestem zaprasza na emocjonalne uczestnictwo; w rzezbie zawsze w dynamicznej relacji z przestrzenia, kamienice. Do bardziej intymnych wspólzaleznosc miedzy dzielem sztuki, widz i zarazem odpowiada znaczniejszych przyczepnosci pomiedzy róznymi technikami: malarstwo i rzezba wstawiane sa w architekturze zmiana; architektura i wystrój sa urodzone w tym samym czasie. Swiatlem, które jest istotnym elementem przestrzeni, baroque, nie jest juz "lumen" jasne i bezwzgledne renesansu, ale nieskonczonej "wzgledny", która peka pod alejki kosciolów, aby wywyzszyc budowle, zmienia kolory lub li rpi z naglymi plaszczki na plótna, oddaje hold powierzchni marmur, stiuk, z pozlacanego drewna. Barokowy jezyk opracowany w pierwszych dziesiecioleciach XVII wieku przez Rubensa, Bernini i Borromini podbiciu pracowników na wszystkich szczeblach: rzemieslników, modellers, snycerze, argentieri przyczyniac sie do jej rozprzestrzeniania sie z istotnym wkladzie. Od tych podstawowych aspektów nowego stylu nie powinna byc rozdzielona glebokiej religijnosci przynaleznosc do tej rzeczywistosci historycznej, w której rosna i rozwijaja sie: bezwzgledna zlowrogim cieniem kladla (w Hiszpanii i Francji) i papiestwo postcontroriformistico podziel sie zapominam i jednoznacznych implikacji do oznaczania niektórych ksztaltów budowy kosciola i sadu: Miasta Valga np. typologia kosciól z jednej nawy, na wzór jednego jesusa del Vignola, zapewniajaca doskonale funkcje liturgiczne, rozprzestrzenia sie w Europie i Ameryce. Ani jeden nie dopatruja sie poszczególnymi aspektami, wielominutowym przebiegiem krajowych i regionalnych, a jeszcze mniej tych dynamiczne przeciwienstwo miedzy klasycyzmem retorycznych i razem overstepping kanoników (architektura), miedzy realizmem i alegorycznej decorativismo (malarstwo), w którym mozna skonfigurowac europejskiego baroku i ze wspólistnieja w obrebie kultury narodowej sytuacje modelowe: we Wloszech stosunek Bernini i Borromini, miedzy Caravaggia i Pietro da Cortona. W ten sposób mozemy znalezc wewnatrz europejskiego baroku, niektóre duze prady i obszarów wplywów, które nie podwazaja jednosc miedzynarodowego zjawiska. AW Vita e premium podmiotów
Scrittore e drammaturgo Tedesco (Augusta 1898-Berlino jest 1956). Appassionato dei sidui spettacoli Popolari di Burattini cantastorie e della sua Città e assiduo frequentatore di kabaretów, dove, jesli esibì tardi più con testi e musiche wlasciciel, jesli mischiò nel 1917 alla anarchica di Monako, abbandonando gli studi di Medicina. Nel 1918 prestò servizio militare come infermiere w  Lazzaretto e nel 1919 divenne attivo membro di radziecki operaio w seno alla Repubblica Comunista bavarese. Nello stesso anno, Monako, terminò go suo primo dramma, Baal, w cui esplode jakie "mito baalico", vitalistico, dionisiaco divenuto, poi, seppure vistosamente meno, componente di una serie di personaggi brechtiani, IVI compreso naukowy Galileusza. Ancora nel 1919 Brecht scrisse z Commedia ispirata alla tivoluzione monacense, e poi insignita del Premio Kleista (1922), Trommeln in der Nacht (Tamburi nella notte) w cui jest agitava già il tema della uwagi manipolazione dell'uomo ma Opera di spolecznych sistema-polityczno-moralne e w cui usava per la prima volta scritte didascaliche dissacranti su striscioni intese, a scuotere il pubblico dalla sua tradizionale passività. Nel 1922 Brecht jesli recò per la prima volta ma Berlino. Nello stesso anno sposò Marianne J. Zoff e dalla loro Unione nacque La Figlia uwaga w Arte come Hanne Hiob. Nel 1924 Panie Reinhardta lo chiamò al Deutsches Theater di Berlino, e w questa Città Brecht jesli stabilì, stringendo amicizia Col Gruppo dadaista e con z attrice Helene Weigel, da mu sposata nel 1928 e dalla quale Ebbe wyniku Figli. Lavorava intanto ma Mann ist Mann (uomo è uomo), ambientato w  kolonialnych Indiach alla Kipling, dove, jesli compiva calkowita manipolazione e alienazione di a povero scaricatore smarritosi nella società capitalistica. B. Jezeli impegnò nello studio del marxismo PER TUTTO IL decennio 1926-36. Intanto, nel 1927, pubblicava sua prima raccolta di versi, Hauspostille (Ksiegi di devozioni domestiche), feroce paródia delle devozioni apprese Madre Dalla Chiesa Cattolica, e collaborava con E. Piscator alla messinscena di Abenteuer z braven Schweyk Soldaten (Buon soldato Švejk, tratto dal celebre romanzo del CECO Jaroslav Hasek. Moja fu go 1928 ma consacrare Brecht uno dei maggiori ze szczepu teatrali Del Secolo: è Trionfo, allo Schiffbauerdamm di Berlino, della Dreigroschenoper (opera Da Tre soldi). Ona epico Teatro di Brecht rivela kto sue ascendenze anty-aristoteliche ja mowtsdap legami Col mistero medievale, pulkownik Teatro elisabettiano, con gli Spagnoli del Siglo de Oro, con cinesi giapponesi e, e quindi SUA rottura Col Teatro naturalistico sia sia impressionistico, fondati entrambi sull'Einfühlung, empatia emotiva e irrazionale fra scena e Platea, facoltà z immedesimarsi dello Spettatore nello Stato Animo dell'attore, e sull'identificarsi dell'attore Col personaggio, con go duplice effetto di nalezy utworzyc oa Mondo irreale o illusione di realtà e comunque, di consolidare La coscienza dell'immutabilità della condizione Umana z Litwy, caposaldo, questo, del conservatorismo Borghese. Jesli deve assistere ma uno spettacolo non immersi nella "penombra narcotica" della Justyne, ma przyjsc jezeli assisterebbe posiada  Incontro Sportivo, cioè e con competenza e con Passione; attore non DEVE "interpretare" moje "riferire" he personaggio, così come Chi ha assistito posiada Stradale incydent può riferirne maja sopraggiunti che sono nie wszystkie Oscuro. Crescendo, Climax, catastrofe e aristotelica catarsi sostituiti sono da una serie di sciolta scene, montaggio narrativo inframmezzato di piosenek e di mimate party (duze importanza attribuiva Brechta, sul modello del Teatro Europy Wschodniej, Al Gesto), che produrre devono to""effetto di straniamento" (Verfremdungseffekt) Ossia a Brusco cambiamento di bedzie e Tono, fala evitare empatii. Scopo di Brecht è mostrare allo spettatore attraverso, a immaginario fatto (wy desunto anche da precedenti autori), una situazione Reale negativa (in fondo sempre disumanità z del capitalismo), che abbiamo z obbligo di analizzare trasponendola w Termini dialettici, razionali, per mutarla poi: Il Piacere del Teatro è appunto z voluttà del capire, l'esercizio della Ragione critica alla ricerca di soluzioni. Il Primo creativo periodo di Brecht jesli conclure con Aufstieg und Fall der Stadt Mahagonny (1929; Ascesa caduta e della città di Mahagonny), Storia di una giungla asfaltu capitalistica sui peccati cui non può più abbattersi go giudizio universale dolków, Mahagonny è già pozogi. Musica è di K. Weill, pulkownik quale Brecht aveva iniziato una feconda collaborazione che continuò fino al 1933 anche quando Weill, wedlug avvento del nazismo, dovette scegliere esilio sie. Nello stesso 1929, Dopo a decennio di più ribellione genericamente anarchico-antiborghese di espressionistica matrix, Brecht inizia una serie di drammi propriamente didattici, di Stretta osservanza marxista: v'è tuttavia Chi scorge w nim Wsród dotychczasowych zdobywców Zlotych Tasm byly takie dell'espressionismo anche nelle podmiotów starsza, V'è Chi nega to appartenenza di Brecht al Movimento, e constatando w nim assenza z ogni propensione metafisica, religiosa e irrazionalistica, chocbym chcial rozmowe telefoniczna sulla Linea dei grandi "cinici", Buechner, Heine, Wedekind, Morgenstern.
Religia
Religijny system, który zbudowal i popierali imperial struktury Inca mozna skonfigurowac jako zwanym politeizmem zorientowany z kultem slonca-boga, INTI, niemal boska personifikacja imperium. Aby Inti oferowana jest codzienne posilki i ofiarowan lopaty. Solstices equinoxes i stanowily podstawe bozonarodzeniowa kalendarz sloneczna zazwyczaj. We wszystkich swiatyniach Inti miala jakas forme podziwu, tak wiele, ze pierwszym hiszpanskim chroniclers kazdej swiatyni ukazal sie jako "swiatynia slonca" dla antonomasia i kazdy kaplan "kaplan slonca". Na chroniclers z Hiszpanów zwana równiez "dziewice slonca" niektórym pannom dedykowane do róznych funkcji publicznych sakralny scisle zwiazany z oraz medale reprezentuja panowanie Zygmunta Augusta: nazwa tego nie tlumaczyc, ani nazwy tubylczych (acllacuna, "wybrane kobiety", "wybrany") ani inca poczecia. Stolica Cesarstwa stal sie najwazniejsza swiatynia slonca, tzw. Coricancha, gdzie spalono a solar fire byliny. Na Coricancha byla rodzajem Panteonu, która powitala wszystkich boskosci oficjalnie uznane, tradycyjne Inca boskosci, i tych róznych grup uprzedmiotowienia: Illapa ("Tuono-Lampo"), a bóg jest wspólne dla calego obszaru andyjskiego regionu; Pachacamac, swoista Supreme Bedac centralnym wybrzeza, wprowadzane z inca podbiciu w szeregach bogów regulowane przez Inti; seria "matek" Boska Matka: Luna (Mama-Quilla) narzeczona Inti, matka morza (Mama Cocha) pawel polaczone z nieznanym doswiadczenia do Inca do podbiciu w rejonie nadbrzeznym, matka Ziemia (Talaata Paszy Mama) wazne bogini pan-Peruwianska, i matka kukurydzy (Mama Sara), ze w zyciu prywatnym przeciwko zakonowi, równiez moze identyfikowac sie z poszczególnymi rosliny kukurydzy uprawianej w drodze wyjatku. Oprócz rzeczywistych, Coricancha podtrzymal nawet niektóre przedmioty czcigodny powiedzial huaca, która w pewnym sensie miala zdolnosc do skupienia sie w sobie sacredness z podbitych terytoriów, z których przyszli. Mozna powiedziec, ze stanowili oni na plaszczyznie religii, utwierdzajac do miasta Cuzco, pielegnujace im role stolicy imperium. Na ogól pojecie huaca oznacza ono rzeczy (obrazy, kamienie, drzewa, itp..), miejsca (zródla, wyzyny, itp.) oraz budynki (kaplic, pomników itp.) uwazali "swieta" lub fotele wystawach "swieta". W odniesieniu do kultu niezliczonych lokalnych huaca, która na poziomie religijnym moglaby zagrozic jednosci imperium, mieszkalo dwóch oficjalnych postawy: z jednej strony staralismy sie, aby wchlonac huaca wazniejszego, accogliendole materialnie lub symbolicznie w Coricancha, pod opieka boga Inti; z drugiej strony staral sie zniszczyc pozostala, jako czynili dziewiatym cesarzem, Pachacútec ("reformowania swiata"), powiedzial: "wróg huaca". Do budynku religijnego cesarstwa sprzeciwil, oprócz huaca, nawet kultów lokalnych przodków, dla ich zdolnosci do powodowania grupa ludzi zwiazana z kultem wspólnego przodka (ayllu), a wiec tym samym zwolniony w pewnych granicach od szerszej spolecznosci tworzacych imperium. Imperium utrzymalo ayllu, lecz pozbawiono je na ich wlasciwosci "etnicznych" i religijnej. Imperium jest podzielony na dwie polowy, "górny" i "dolny", z kolei podzielony na dwie sekcje: To stad wzielo czterech seyu, okreslone przez dwa idealne linie przecinajace sie pod Cuzco, który stal sie centrum kulturalnym miasta,  swiat otwarty na podbiciu lub transpozycji w schemat czterostronnej Cesarstwa, powiedzial: "kraina czterech regionach" (Tahuantinsuyo). Na Inca wladcy, zamieszkalych w Cuzco, który byl synem slonca" (Intip churin), a Bogu zywemu. W jego wlasnej rodzinie byl najwyzszym kaplanem, villac umu. W tym ujednolicajac proces nalezy takze postrzegac religijne reformy ósmej cesarz Hatum Tupac, którzy zapoczatkowali kult Viracocha i przyjela ona nazwe. Viracocha byl  uroczysty bohatera spolecznosci andyjskich, or perhaps a twórca "lazy", wspominal w róznych mitów, ale nigdy nie czynil przedmiotem kultu. Swoja pierwsza i jak dotad jedyna swiatynie faktycznie byly wznoszone przez Hatum Tupac, który dal by Viracocha postac "ojca" uniwersalny, zamieniajac jedna "przodków" z róznych grup etnicznych. Z nabyciem Viracocha zrodzili complex teologiczne opracowania (w tym przypomina upomnialo suwerennosci, przekazany przez Viracocha do Inti i Inti do cesarza i wzorów, dla których kazdy solar ofiara stala oferta Viracocha w nazwie Inti), który wyrazony jest czasami w modlitw i hymnów o wysokiej wartosci duchowe i estetyczne.

Sztuka
Na Incas zostawila slady niezwyklej ich obecnosci we wszystkich obszarach, w których sie rozprzestrzenic. Nadal wszedzie wiele budów, firmy Adobe na wybrzezu i w kamieniu na plateau, które zawsze maja wlasciwosci trapezowatymi otwory. W okolicy Cuzco wykonana jest z duzych bloków kamiennych wieloboczne (bastiony, podpierajac sciany) lub z bloków kamiennych prostokatne (budynków). Architektura Inca jest widoczna we wszystkich jego pieprzyk i piekno do Machu Picchu, miasto odnalezionych w 1911 przez Hirama Bingham. Ceramiczne inca blyszczacy polichromii i produkowane w wazonach i innych pojemników doskonalego fachowca. W zakresie metalurgii, Najwazniejsza innowacja byl powszechniejsze stosowanie brazu w calym imperium, ale najpiekniejsze obiekty (figurki, ozdoby, bizuteria (rózne) sa w kolorach zlotym i srebrnym; produkcja musiala byc ogromna i nieoceniona wartosc (mysle o slynnym ogrodzie swiatynia slonca w Cuzco, z reprodukcjami w zlocie z figurami boskosci, zwierzat i roslin), ale zostala w znacznej mierze zniszczona przez hiszpanska. Roboty zauwazalne byly wykonane przez rzemieslników z sadu nie tylko w dziedzinie bizuterii i ceramiki, lecz równiez sukiennictwo i glyptic.

Pizarro Francisco
Na zdobywcy hiszpanska (Trujillo, Cáceres, ca. 1475 - Lima 1541). Nieslubnej syn kpt. roli Gonzala, a nastepnie mlodego ojca w wojen wloskich (1498-1501); nastepnie, podobnie jak wiele innych poszukiwacz przygód, wyjechal do Ameryki, aby "szczescie". Towarzyszace Vasco Núñez de Balboa w zegludze morskiej, którzy odkryli Pacyfik (1513), poznal, ze byl bogaty, empire, Peru, i postanowil wraz z Hernando de Luque (co dalo niewielki kapital) i Diego de Almagro, inne chetne adventurer, by podbic ja. Po dwóch podrózach eksploracji (1524-26, 1526-28) i pobytu w Hiszpanii niezbedne "uprawnienia" biurokratycznych, odszedl w 1531 do mad enterprise, z 3 statków, 185 zolnierzy i 37 koni, które zostaly dodane pózniej (1532), 153 mezczyzn i 50 koni z Almagro. Ujawniajac talent taktyczny i strategiczny pierwszorzednych, ale tez odwaga i zlosliwosc dorównal, nie tylko Pizarro zerwal Inca Empire, powstaly nowe miasta, takie jak Lima (1535) i Trujillo, wspial sie sprawniejsi w Andach, wzrastalo bajecznie i rzadzonego nowe Peru jako monarchy, ale on wiedzial, jak pokonywac ogromne rywala hiszpanska (dawny wspólpracownik Almagro, który zakonczyl wykonywane), zanim wreszcie on sam zamordowal w swoim palacu w Limie przez grupe spiskowców almagristi. W ciagu dziesieciu lat jego wyjatkowej przygody, Pizarro popelnione czyny bezlitosnych okrucienstwo i chciwosc (najgorsze, byc moze, bylo schwytac do zdrad i wykonanie inca Atahualpa, po umozliwieniu mu extorted przepiekna okup w zlocie i srebrze), dla których staja sie one zrozumiale nienawisc i zazdrosc, ze podniecaja na swoich rówiesników, z których wiele zakonczylo sie tragicznie, jak mu. Ale oprócz moralnego osadu, nie mozemy odmówic mu autentyczna "geniusz" z palacem renesansowym.

Almagro, Diego de-, Vècchio
- Rzekl stary, zdobywcy hiszpanska (ewentualnie Almagro, Ciudad Real, ca. 1472-1538 Cuzco). Przybyl do Ameryki w 1514 z wysylka Pedrarias Dávila, zyskal slawe jako mlody Intrepid i który zebral pewien kapital, które w 1524 roku przyczynily sie do firmy zalozyl z Pizarro i Luque na poznawanie nowych terytoriów ku poludniu. Po pierwsze dostawy, które doprowadzily do odkrycia Peru (1525), byl z Pizarro jednym z bohaterów eksploracji i podboju z Inca Empire (1526-34), wzbogacona o takie miejsce, aby móc kupic za 000 pesos, d'oro floty i armii wrogich Pedro de Alvarado. Powolania (1535) marszalek nowe Toledo, majac wladze prawie suwerenne na wszystkich terytoriów, które ciagnelo 200 stopów S tych z Pizarro, zorganizowany w celu poszerzenia swoich domen wysylki do Chile. Firmy, zrealizowane przez Andach w zimie, doprowadzily do tych trudnosci, de Almagro, takze rozczarowani ubóstwa w krajach odkryli, dotarli do Doliny Aconcagua postanowil wrócic do Peru. Tutaj byl zaangazowany w wojne pomiedzy zdobywców (1537), wynik napiec, które pelzaja od 1529, gdy Pizarro zazadal od korony, licencje i przypisania przekraczajacej de Almagro i którzy zostali rozstawienie w 1535 kiedy dwóch zdobywców byli zasymilowani w hierarchii, bez których jednak mialy jasno zdefiniowane, którzy nalezala kontrola w Cuzco, centrum bogactw Incas. Wlasnie wokól posiadlosci miasta opracowal kontrastu, w którym jest wlozona do buntów z Inca, zakonczyl sie wraz z pokonaniem de Almagro, pojmany przez braci Pizarro, zostal skazany na smierc i stracony.

Karol V (cesarz)
Cesarz, jako Król Hiszpanii, IV z Neapolu (Ghent 1500-San Jeronimo De Yuste 1558). Byl to ostatni "prawdziwie suwerennej" Swietego Cesarstwa, który trwal do 1806 roku, ale po Carlo V przegrala tradycyjne konotacje polityczne, religijne i spora czesc uprawnien, nie wiecej mocy jednostkowej i hegemonii w stanie zawahania stopniowy wzrost krajowego i gleboki kryzys i spolecznych i religijnych espressasi w reformie "zobacz mapy historyczne tom V, str. 463" , "historyczne mapy zobacz lemma 5° glosnosc." syn Filipa Przystojnym Arcyksiecia Austrii i Joanna Mad, wiec nastepca cesarza Maksymiliana z Hapsburg i Ferdinand Katolickiej Hiszpanii, dorastal na dworze We Flandrii, na jego cioci Margaret Austrii, gdzie byl on 1981-82 Przez Adriano w Utrechcie (pózniejszy Papiez Hadrian VI) i Guillaume z Croy, Wladce Chièvres. Doroslych zadeklarowanych w 1515, w 1516 roku stal sie lord of the Netherlands. Mianowany wspóldziedzicem z drugiej, ostatecznej, testament Ferdynand katolicki, przeniesiony w Kastylii-León wstrzymaja realizacje (1517), gdzie z niemozliwoscia jego matka, ujal  Naturalistyczny obecny i scenograficzny z Wloch i Hiszpanii, rozprzestrzenia sie w Europie Srodkowo-Wschodniej oraz za posrednictwem dedykowanych prace o kasacie zakonów, osiaga rozmiary amerykanskie kolonie; prad akademicki i klasycznego we Francji, Anglii, Holandii; i wreszcie wielki prad realizm Caravaggia, zjawisko podobno wywoluja polemiki przeciw barokowy w swojej dekoracyjnej zmysl i scenografii, ale za to rodzi sie z taka sama dbaloscia o charakterze, poza klasyczna tradycja, która my mielismy mysli jeden z punktów inauguracji nowego stylu.
nia powierzchownych rogówki oka w spadnie do 1-3%, dla aplikacji na blonie sluzowej nosa i nosogardzieli, w antipruriginose masciami i cewki moczowej swiece zarowe.kokainy powoduje intensywne wzbudzanie pochodzenia glejowego przy wspóludziale motory dziedzin i sfer psychicznych. Obiekt znajduje sie w stanie pomieszania, euforyczny styl, ostrzega poczucie energii fizycznej i intelektualnej, z zawyzenia jego mozliwosci. Mozesz równiez miec urojenia, czesto przyjemna tresc, a czasem wydarzen bedziesz plakac ze smiechu. Ostra miodowe z kokaina wywoluje podniecenie, mydriasis, nieregularny oddech, delirium, konwulsje i smierc dla paralizu dróg oddechowych; przewlekle miodowe (jeden z najbardziej powazanych i powszechne narkomanii) powoduje szybkie fizycznej i psychicznej degradacji, masy ciala, zmniejszenie utraty apetytu i trawienia zaburzenia laknienia, bezsennosc, drgawki, postepujace wyniszczenie, seksualne impotencje. Z psychika pogorszenia sa wyrazem utraty krytycznego, niezdolnosc do pracy umyslowej, oslabienia, zaburzen charakteru cech róznych rodzajów. Czesto w bardziej zaawansowanych etapach kokainy alkoholik jest lupem esasperanti halucynacji wizualnych, akustycznych i dotykowych, które moga stanowic zagrozenie zarówno dla siebie jak i dla spoleczenstwa. Wielokrotne uzywanie kokainy powoduje równiez stan uprzedmiotowienia, czyli "Need" toksycznych leku, mniej powazne, jednakze z tego, co masz w morfinomania. Na divezzamento kokainy alkoholik jest latwa w ostatnich zatrucie; staje sie trudne po nawrotach.

Maniòca
Sf. [XVIII wiek; zródlo wejscia tupi]. Nazwy pospolite uzyte do wskazania niektórych gatunków krzewów z rodzaju Manihot Euforbiacee (Rodziny), a w szczególnosci o Manihot przydatne (wypowiedz kartofle gorzkie) i Manihot palmata (wypowiedz maniok slodki), wszystkie pochodzace z Ameryki Centro-Meridionale i uprawiana w wielu krajach tropikalnych dla korzeni tuberizzate, bardzo bogatych w skrobie, spore znaczenie w odniesieniu do zywnosci. Zwlaszcza w gorzkich odmian takie bulwy zawieraja w swoich laticiferi, ciekla trucizna obecnosc glukozyd (manihotossina), latwo sie rozklada, które doprowadzily do powstania kwasu cyjanowodorowego, zwrot, który jest usuwany z mycia i gotowania. W krajach pochodzenia bulwy sa spozywane bezposrednio, lub zredukowane do maki; jezeli takze ekstrakty a skrobi, dzieki któremu wytwarza tapioka, jedzenie bardzo lekkie i pozywne, takze czesto wykorzystywane w Europie do przygotowywania zywnosci dietetycznej.

1) Artiodactyl tilopode (Blade pacos) rodzina camelids, bardzo podobna do guanako i zyje dzis tylko stan domu, równa tej lopaty. Plaszcz ma bardzo dlugie wlosy i grube, kolor czekoladowy, ale czesto tez bardzo rózne, postura, mniejszy niz pióro, przywódca krótsze uszy i krótszy. Ograniczona do Peru i Boliwii, zyjacych w stanie dzikim, prawdopodobnie do 200 a. C. kiedy zostala oswojona.